Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2011

Θάρρος και εξωστρέφεια!

Τρεις εκπρόσωποι του νέου κύματος της νεανικής επιχειρηματικότητας στην χώρα μας ανοίγουν τα χαρτιά τους και μοιράζονται μαζί μας τις σκέψεις τους για το μέλλον. ______________________________________________________________________________________________________ Ο κ. Φάνης Κουτουβέλης είναι μόλις 26 χρονών. Η κυρία Μαρία Βλάχου εισήλθε μόλις στην ηλικία των «30» και ο μεγαλύτερος της παρέας, ο κ. Βασίλης Νικολόπουλος –στα 36 του χρόνια- μοιάζει ήδη παλαίμαχος! Οι τρείς τους είναι εκπρόσωποι της nouvelle vague της εγχώριας νεανικής επιχειρηματικότητας η οποία χαρακτηρίζεται από ένα δίπτυχο: Θάρρος και εξωστρέφεια! Αλλά, γιατί «θάρρος και εξωστρέφεια»; Η απάντηση είναι εύκολη: Θάρρος γιατί κανείς από τους τρείς δεν φοβήθηκε το επόμενο βήμα. Εξωστρέφεια γιατί κανείς από τους τρείς δεν προτίμησε την ασφάλεια των συνόρων (των όποιων συνόρων…). Η nouvele vague της νεανικής επιχειρηματικότητας στην χώρα μας δεν αποτελείται από τους τρείς προαναφερόμενους. Οι τρείς είναι σήμερα …χίλιοι δεκατρείς και πιθανότατα και πολύ παραπάνω – έχουν περάσει από τις αίθουσες των ελληνικών πανεπιστημίων, έχουν βιώσει την γραφειοκρατία, έχουν βρεθεί μπροστά από κλειστές πόρτες, έχουν θυμώσει αλλά δεν σκέφτηκαν ούτε μια στιγμή να προσχωρήσουν στα συγκυριακά στρατόπεδα των εν γένει «αγανακτισμένων». Αντίθετα, κόντρα στις καθημερινές συνέπειες της γενικευμένης κρίσης συνεχίζουν να αγωνίζονται , δεν χάνουν την αισιοδοξία τους, επιστρατεύουν δυνάμεις και χτίζουν ψηφίδα προς ψηφίδα το pulse των ονείρων τους. Το Βusiness Stories συνάντησε και τους «3» και μίλησε μαζί τους για τις σπουδές και τις ιδέες τους, για τις δραστηριότητες τους, για τις δυνατότητες χρηματοδότησης, για την παρουσία τους εκτός της ελληνικής επικράτειας. - Ο κ. Βασίλης Νικολόπουλος είναι επικεφαλής μιας start –up εταιρείας – Intelen, το όνομα της- που συνδυάζει τις νέες web2.0 διαδικτυακές τεχνολογίες των κοινωνικών δικτύων με την ψηφιακή μέτρηση, διαχείριση και εξοικονόμηση της ηλεκτρικής ενέργειας. Η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει μια θέση στην λίστα με τις πιο emerging εταιρείας από όλο τον κόσμο και έχει καταφέρει να συγκεντρώσει το ποσό των 250 χιλιάδων δολαρίων από εξειδικευμένους φορείς στο πρώιμο στάδιο της επένδυσης με καταγωγή και δράση στις ΗΠΑ. - Η κ. Μαρία Βλάχου που βραβεύτηκε πρόσφατα με το «Βραβείο Στέλιος Χατζηιωάννου – Επιχειρηματικό Ξεκίνημα της Χρονιάς 2011» πριν ασχοληθεί με τα σαλιγκάρια είχε μια ενδιαφέρουσα πορεία σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια ως λέκτορας πορτογαλικής και ιταλικής γλώσσας, ενώ υπήρξε και διευθύντρια σπουδών ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Οικονομικών της Σμύρνης, στην άλλη πλευρά του Αιγαίου. - Τέλος, ο βενιαμίν της παρέας, ο κ. Φάνης Κουτουβέλης με άλλους δύο συνεταίρους πήρε σβάρνα τα περίπτερα και τa μαγαζάκι των ψιλικών κ.α στις γειτονιές πουλώντας ένα εύχρηστο και ανταγωνιστικό σε κόστος λογισμικό διαχείρισης. Ταυτόχρονα, έστησε εκ του μηδενός και μια υπηρεσία ψηφιακής διαφήμισης για τις ανάγκες των εταιρειών που προμηθεύουν με τα προϊόντα τους τα περίπτερα.
______________________________________________________________________________________________________Βασίλης Νικολόπουλος 1.Βιογραφικό… Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Τελείωσα την Γαλλική Λεόντειο Σχολή και μετά από 4 χρόνια αποφοίτησα πρώτος ως αριστούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός από την Πολυτεχνική σχολή του Πανεπιστημίου Dundee στην Σκωτία, με αρκετά βραβεία και υποτροφίες για μεταπτυχιακά στο Cambridge και το ΜΙΤ. Αποφάσισα να μείνω στην Ευρώπη τελικά και εν συνεχεία έκανα μεταπτυχιακά στο Imperial college του Λονδινου, στο LSE και μετά την Γαλλική classe preparatoire μπήκα στην Ecole polytechnique στο Παρίσι όπου αποφοίτησα με ειδίκευση σε εφαρμοσμένα Μαθηματικά και θεωρητική Πληροφορική. Από το 2004 είμαι στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και Μηχ. Η/Υ του ΕΜΠ όπου ολοκλήρωσα το Διδακτορικό μου στην Διαχείριση Γνώσης και στην Ενεργειακή Πληροφορική. Έχω δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα ως σύμβουλος σε διαχείριση έργων και σε θέματα καινοτομίας και διαχείρισης start-up εταιριών. Από το 2006 ασχολούμαι ερευνητικά με την Intelen και από το 2010 και επιχειρηματικά και παράλληλα σαν σύμβουλος σε θέματα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας. 2. Η ιδέα... Η ιδέα μου ήρθε κατά την διάρκεια του διδακτορικού μου, καθώς η Intelen αποτελεί ένα κλασσικό Πανεπιστημιακό start-up, ίσως το μοναδικό στον χώρο της Ενεργειακής Πληροφορικής που ακουμπάει θέματα του smart metering και των ευφυών δικτύων και το αντικείμενο των υπηρεσιών του είναι το ερευνητικό μου αντικείμενο. Η start-up εταιρία έχει διακριθεί σε πλήθος διαγωνισμών καινοτομίας και αποτελεί επίσημα (βραβεία Red herring global 2010 και Launch Silicon Valley 2011) μία από τις 100 ανερχόμενες start-ups παγκοσμίως. 3. Αντικείμενο Δραστηριότητας... Η βασική μας εφαρμογή και υπηρεσία, είναι η χρήση των νέων Web 2.0 διαδικτυακών τεχνολογιών των κοινωνικών δικτύων και του λεγόμενου “game mechanics” για την ψηφιακή μέτρηση, διαχείριση και εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας, βάσει αλλαγής ενεργειακής συμπεριφοράς και διαφόρων παρεμβατικών ενεργειών (διαχείριση ζήτησης). Η εφαρμογή και οι υπηρεσίες απευθύνονται πρωτίστως σε επιχειρήσεις και εταιρίες που θέλουν να διαχειριστούν αποτελεσματικά και σε πραγματικό χρόνο το ενεργειακό τους κόστος (να το αναλύσουν, να το κατανοήσουν, να το συγκρίνουν) και στην βιομηχανία. Σύντομα, θα ανακοινώσουμε και υπηρεσίες για τους οικιακούς καταναλωτές, για την αύξηση της ενεργειακής τους ευαισθητοποίησης, με σκοπό την ορθολογική χρήση ενέργειας και την εξοικονόμηση, με την χρήση κοινωνικών δικτύων και social games. 4. Προοπτικές… Η διαδικασία της χρηματοδότησης άρχισε πριν από περίπου 10 μήνες, μετά το πρώτο ανεπίσημο ταξίδι μας στην California και την Silicon Valley. Μετά τις πρώτες επαφές και σε συνέχεια των βραβείων καινοτομίας που κερδίσαμε στο Los Angeles (Red herring global 100 ως μία από τις ταχύτερα εξελισσόμενες start-ups στον κόσμο) υπήρξε έντονο ενδιαφέρον αρκετών Angels και VCs επενδυτών. Το επόμενο στάδιο από τις παρουσιάσεις και τις διερευνητικές επαφές ήταν το due diligence το οποίο κράτησε περίπου 7 μήνες και αφορούσε ελέγχους επί ελέγχων, γνωριμία με όλη την ομάδα και τον τρόπο που δουλεύει κάτω από διάφορες συνθήκες, ανάλυση στρατηγικής και ασφαλώς οικονομικά μοντέλα για cash flow positive point και expansion plans. Οι τελικές διαπραγματεύσεις, μέχρι τη συμφωνία με τους επενδυτές κράτησαν περίπου 1 μήνα και οδήγησαν στην χρηματοδότηση με το ποσό των 250.000 δολάρια. Το επόμενο βήμα είναι το λεγόμενο Round A. Θα είμαστε έτοιμοι μετά το καλοκαίρι, βάσει και της στρατηγικής μας και των milestones που έχουμε θέσει, να αρχίσουμε το 2o due diligence και τις διαπραγματεύσεις με επικεφαλής και διαχειριστές Ventures Capital, Cs, fund managers και όχι μόνο… ____________________________________________________________________________________________________ Μαρία Βλάχου 1.Bιογραφικό Γεννήθηκα πριν από 31 χρόνια στο Μαρούσι Αττικής, αλλά μεγάλωσα στην Κόρινθο. Σπούδασα Ξένες Γλώσσες και Φιλολογία (Αγγλική και Γερμανική Φιλολογία) στο Πανεπιστήμιο της Νάπολης στην Ιταλία. Ακολούθησα μεταπτυχιακές σπουδές στην Πορτογαλική διδασκαλία στο Πανεπιστήμιο του Πόρτο και Μίνιου Μπράγκα στην Πορτογαλία και είμαι υποψήφια Διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο της Λισαβόνας. Μιλάω 9 γλώσσες από τις οποίες για τις 7 διαθέτω άδεια διδασκαλίας. Έχω διατελέσει λέκτορας Πορτογαλικής και Ιταλικής γλώσσας σε πανεπιστήμια της Ευρώπης, ενώ υπήρξα διευθύντρια σπουδών ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Οικονομικών της Σμύρνης στην Τουρκία. Εργάστηκα στις Βρυξέλλες ως μεταφράστρια της Ευρωπαϊκής και Οικονομικής Επιτροπής. Από το 2008 είμαι υπεύθυνη για τις πωλήσεις (Sales & Marketing) της εταιρίας Fereikos - Helix. 2.Η Ιδέα … Το 2011 ξεκίνησα μια νέα σειρά τυποποιημένων προϊόντων σαλιγκαριών με την επωνυμία “Φερέοικος Γεύσεις” η οποία βραβεύθηκε για την συσκευασία της. 3.Αντικείμενο δραστηριότητας… Η Fereikos-Helix, είναι μια εταιρία με έδρα την Κόρινθο και ασχολείται με τη δημιουργία ανοιχτών σαλιγκαροτροφικών μονάδων ολοκληρωμένου βιολογικού κύκλου. Στην εταιρεία είμαι μαζί με την αδελφή μου, Παναγιώτα Βλάχου. Η εταιρία ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, στα τέλη του 2007. Τον Ιανουάριο του 2008, υπόγραψε το συμβόλαιο αποκλειστικής αντιπροσωπείας για όλη την Ελλάδα με το Διεθνές Ινστιτούτο Σαλιγκαροτροφίας που εδρεύει στην Ιταλία. Το 2009 η εταιρία βραβεύτηκε με το «Χρυσό Σαλιγκάρι» ως η καλύτερη εταιρία στον κόσμο από το Διεθνές Ινστιτούτο Σαλιγκαροτροφίας και το 2011 έλαβε το Διεθνές Βραβείο Σαλιγκαροτροφίας για το συνολικό της έργο. Η εταιρία παρέχει έλεγχο βιωσιμότητας των εκτροφείων, τεχνογνωσία και παρακολούθηση των μονάδων με τακτικούς ελέγχους από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, πλήρες πρόγραμμα εργασιών προς τους εκτροφείς και την αγορά του τελικού προϊόντος κατόπιν συμβολαίου. Η επιχείρηση παρουσιάζει αύξηση στον αριθμό μονάδων από 70 σε 154 το τελευταίο χρόνο δημιουργώντας έτσι πάνω από 200 νέες θέσεις εργασίας. 4.Προοπτικές Η Fereikos – Helix, εκτός από την εμπορία φρέσκων σαλιγκαριών έχει δημιουργήσει επίσης μια σειρά τυποποιημένων προϊόντων, την «Φερέοικος Γεύσεις» (www.fereikos-gefsis.com), ένα καλό όχημα για περαιτέρω ανάπτυξη. Η μεγάλη ζήτηση σαλιγκαριών – και δη στην Ελλάδα- οφείλεται στους εξής παράγοντες : - Καινοτόμος και επικερδής εναλλακτική επιχειρηματική δραστηριότητα. - Αντικαθιστά παραδοσιακές καλλιέργειες και δίνει νέα διάσταση στη γεωργική εκμετάλλευση και επιχειρηματικότητα. - Κατά τα τελευταία 20 χρόνια οι τιμές σημειώνουν ετήσια αύξηση της τάξης του 2-3%. - Συμβολαιακή καλλιέργεια (αγορά τελικού προϊόντος από παραγωγούς). - Από το σύνολο της παγκόσμιας παραγωγής σαλιγκαριών το 25% προορίζεται για την βιομηχανία τροφίμων ενώ το υπόλοιπο 75% κατευθύνεται στη βιομηχανία φαρμάκων και καλλυντικών. - Η παγκόσμια αγορά των σαλιγκαριών που χρησιμοποιούνται στη Βιομηχανία Τροφίμων υπολογίζεται ότι ξεπερνά σε μέγεθος τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με σχετικές μελέτες η παγκόσμια προσφορά για σαλιγκάρια καλύπτει απλώς το 10% της παγκόσμιας ζήτησης γεγονός που εξηγεί και τις πολύ υψηλές τιμές πώλησης των σαλιγκαριών ως τελικό προϊόν. ______________________________________________________________________________________________ Φάνης Κουτουβέλης. 1.Βιογραφικό Φοίτησα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων όπου εκεί γνώρισα και τον έναν συνεργάτη από τους δύο σημερινούς συνεργάτες μου, τον Κωνσταντίνο Καζανή. Ήμασταν συμφοιτητές. 2. Ιδέα Το i-kiosk το ξεκινήσαμε ενώ ήμασταν στο 4ο έτος σπουδών και η ιδέα μαςήρθε ξαφνικά χωρίς να έχουμε προηγούμενη σχέση με τον κλάδο. Βλέποντας ότι οι γνώσεις που παίρναμε από τη σχολή δεν είχαν σχέση με τις ανάγκεςτης πραγματικής αγοράς, αποφασίσαμε ναασχοληθούμε με κάτι που θα φτιάχναμε μόνοι μας. Παρατηρήσαμε ότι η αγορά των περιπτέρων και mini-market είχε ανάγκη για ένατέτοιο λογισμικό και αμέσως ξεκινήσαμε μία μικρή έρευνα για να δούμε πως θααντιμετώπιζαν οι ίδιοι οι καταστηματάρχες ένα τέτοιο σύστημα που θα απλοποιούσετη δουλειά τους και τη διαχείριση του καταστήματός τους. 3.Αντικείμενο Δραστηριότητας. To i-kiosk®σαν προϊόν, είναι ένα λογισμικό διαχείρισης για περίπτερα και mini-market.Το πουλάμε απ' ευθείας στους ιδιοκτήτες τέτοιων καταστημάτων γιατί διευκολύνειτη δουλειά τους, ενώ το i-kiosk® AdNetwork, είναι μία υπηρεσία ψηφιακήςδιαφήμισης στο σημείο πώλησης (περίπτερο ή mini-market) η οποία βασίζεται στοi-kiosk. Αυτή την υπηρεσία αφορά εταιρείες οι οποίες χρησιμοποιούν ταπερίπτερα σαν κανάλι πώλησης (π.χ. Εταιρείες Τσιγάρων, Αναψυκτικών, Ζαχαρώδηκ.α.).Το σήμα i-kiosk® είναι κατοχυρωμένο στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης σαν σήμα κατατεθέν Η εταιρεία μας – συνιδρυτές είμαστε 3 άτομα, εγώ, ο Κωνσταντίνος Καζανής και ο Ορέστης Τζανετής, απόφοιτος των Χημικών Μηχανικών στο ΕΜΠ- είναι μέλος του Microsoft Innovation Center. 4.Προοπτικές. Η αποδοχή της αγοράς για το i-kiosk® ήταν κάτι περισσότεροαπό θετική. Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα έχει γίνει το δημοφιλέστερο λογισμικό στο συγκεκριμένο κλάδο με εγκαταστάσεις σε περισσότερους από 20 νομούς της χώρας. Οσον αφορά το i-kiosk® Ad Network αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε φάση πιλότου με 5 εγκαταστάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στον σχεδιασμό μας είναι και η σταδιακή εξαγωγή του προϊόντος σε αγορές όπως της Τουρκίας, των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής οι οποίες είναι φιλικές για το προϊόν μας καθώς έχουν πληθώρα αντίστοιχων μικρο-καταστημάτων. Ως προς την χρηματοδότηση τα πάνταξεκίνησαν με πολύ μικρή αρχική επένδυση (από 4.000 €) τα οποία εξασφαλίσαμε απότις οικογένειές μας. Το προϊόν είχε μεγάλη εμπορική επιτυχία κάτι που μας έκανε κερδοφόρα εταιρεία από το πρώτο κιόλας έτος λειτουργίας μας. Αυτή τη στιγμή είμαστε βρισκόμαστε σε πρώιμες συζητήσεις για χρηματοδότηση η οποία θα μας εδραιώσει ακόμα καλύτερα στην ελληνική αγορά, αλλά κυρίως θα μας βοηθήσει να εξάγουμε το προϊόν και τις υπηρεσίες μας στις αγορές που προανέφερα. Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω την ανάγκη για δημιουργία ενός οργανωμένου δικτύου επενδυτών (angel investors), οι οποίοι θα διακρίνουν τις ευκαιρίες που παρέχει η περίοδος κρίσης και θα συνεισφέρουν στην ανάπτυξη ποιοτικών start-up εταιρειών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου